Бренд Kenzo - всупереч, але не на зло

Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг

Дерева зелені, так, всі дерева зелені, і ми бачили стільки зелених дерев, що забули: дерева бувають рожевими теж. Але якби всі дерева були рожевими, я б показав вам зелене дерево. Раніше люди думали, що мак не пахне. Дивна висока квітка з майже тваринним стеблом і невагомими, яскраво-червоно-прозорими, вмираючими від дотику пелюстками, не пахне. Так було до тих пір, поки не з'явився Мак Кензо (Flower by Kenzo), аромат настільки ж знаменитий, наскільки і дивний.

Його створив японець, який приїхав до Парижа за щастям і змінив французьку моду назавжди, наперекір визнаним стовпам і корифеям. Він вигнав "витачки" і подарував модницям широкі рукави урозліт. Він замінив застібки блискавками і прикрасив жінку квітами - набивными на спідницях, аплікаціями на кофтах, пальтах, светрах, він використовував японські мотиви, вишивку і особливий деструктивизм, загальний для всіх японців в світі моди.

Кензо Такада народився у великій і бідній японській сім'ї, в провінції Хіого, на початку 1939 року. Хлопчик з дитинства любив шити і малювати, але, як часто трапляється, батьки його не розуміли. Тому перший крок на терені модельєра Кензо зробив всупереч - всупереч японським традиціям, всупереч волі сім'ї, всупереч думці суспільства. Такада втік і на перекладних добрався в місто мрії - до Парижа.

У Парижі, як повелося, його ніхто не чекав. Він зняв холодну кімнатку десь на Монмартре, і занурився в пучину депресії. Dior, Chanel, Cardin - ці чарівні імена звучали для японця, що не говорить по-французьки, як чарівні мантри що дають надію, але ніколи нічого що не дарують. Світ haute couture був прекрасний, величний і недосяжний, хоч помри!

А вмирати не хотілося. Навпаки, хотілося жити. Розфарбовувати світ яскравими фарбами, спостерігати цвітіння сакури і снідати в чарівних паризьких кафе. На перший, вистражданий кров'ю і потом, показ Кензо прийшли 50 чоловік, які зарозуміло посміхалися, углядівши дефілюючих моделей в японських бавовняних кімоно. Так, для показу Такада використовував прості бавовняні тканини. Так, він їх купив на ринку Saint Pierre. Так, він знав, що в 70-х весь світ марив приталеними, вузькими вбраннями, які підкреслюють всі вигини фігури. Так, йому було все одно, що про його показ не написали в модних журналах. Так, через рік весь Париж був одягнений в «ці жахливі кімоно».

Наступного дня після начебто провального показу був відкритий бутик Jungle Jap - Кензо чекав визнання і до нього готувався. Він зрозумів те, що досі не всі розуміють - - попереду завжди молодь. Вона проривається крізь стереотипи, вона рушить системи і вимагає революцій. Їй потрібна свобода! Їй тісні рамки рівного крою та строгих канонів! Юні тіла бажають жити і дихати під одягом!

Перелякані апологети моди подумали і вирішили, що на хвилі такої популярності дивного японця треба б визнати, але зводити в пантеон великих його просто непристойно. Стиль Кензо трохи дистанціювали від традиційної моди, назвавши «новим деконструктивизмом» (Couture Destructuree). А він жартома створював тренди. У 1977 році, Кензо Такада представив в своїй новій колекції довгий широкий піджак, який шокував публіку і піднявся на пік популярності за лічені години і на декілька років. Але вже наступного року дизайнер не стримався - і на подіумі з'явився короткий піджак з широкими укороченими брюками. А светр-плаття? А міні-пальто?

Він робив по п'ять колекцій в рік і ставав все більш популярним. Самий європейський з японців став одним з перших дизайнерів, які перетворили свої покази на феєричні шоу. Чого вартує лише показ 1981 року, коли Кензо задрапірував полотном і засипав золотим пилом площу Віктуар!

У 1983 році в серйозного вже бренду Kenzo з'являється чоловіча лінія - на честь відкриття нового напряму, дизайнер вирушив «на Америку» і відкрив свій перший бутик в Нью-Йорку. У наступні роки запускаються нові лінії - Kenzo Jeans, Kenzo Junior, Kenzo Bed Linen, Kenzo Enfant, Kenzo Bebe, Kenzo City... Мода стає бізнесом, але красивим бізнесом.

У 1988 році вперше була запущена парфюмерна лінія. Перший аромат був названий просто - «KENZO». Через три роки з'явився новий - «Kenzo pour Home», потім, один за одним - «Parfum d`ete», «Kashaya de Kenzo», «L`Eau par Kenzo», «Kenzo Jungle», «Air», «Flower by Kenzo», «Kenzo Amour»...

Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг

Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг
Kenzo - одяг

А потім він пішов, в жовтні 1999 року. Він показав свою останню колекцію pret-а-porter весна-літо 2000, а потім вражаючу ретроспективу трьох десятиліть творчості...Сказав, що потрібно відпочити.

Бренд живе і без нього. Ще з 1993 року бренд належить суперкорпорації LVMH, вона запрошує дизайнерів на посади провідних модельєрів і схвалює колекції. Kenzo існує без свого засновника? Ні. Дух маленького японця Кензо Такада живе і нині в його будинку моди. Все, що там відбувається - і понині Kenzo, і понині - Японія в Парижі.

Кензо 2012: відео

Додати коментар/відобразити коментарі