Джинсовий одяг - для всіх і для кожного

Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Їх носять чоловіки і жінки, багаті і бідні, молодь і люди зрілого віку. Джинси називають найдемократичнішим одягом тому, що вони доступні будь-якій людині, незалежно від соціального статусу і матеріального положення. «Синя хвиля» колись спочатку захлеснула Америку, де джинсовий одяг став, практично, національним, а потім докотилася і до найконсервативніших країн.

Народження джинсового одягу як такого пов'язують з 1853 роком. Саме тоді, як свідчить легенда, молодий єврей Лейба Штраусс, що став потім зіркою модної індустрії Льові Страуссом, опинився після смерті батька без даху над головою і без коштів на існування.

Все, що було у його розпорядженні - це шматок парусини. Маючи деякі навики в області шиття, Лейба почав пропонувати всім свої послуги з пошиття наметів. «Намет мені не потрібний, а ось від добротних штанів я б не відмовився», - сказав йому один з робітників. І тоді Лейбу, тобто Льові, осяяла геніальна ідея - він запропонував випадковому знайомому обзавестися штаньми з грубуватої, але міцної парусини.

Задоволений замовник привів до майбутнього магната джинсової індустрії мало не всіх своїх товаришів по цеху. А потім на всю гучність запрацювало «сарафанне радіо», і вже через рік Страусс став власником власної швацької майстерні в Сан-Франциско.

Як з'явився Levis

Фірмовий колір індиго для своїх виробів Льові теж придумав сам. Він виявився непоганим комерсантом і швидко зрозумів, що економічно вигідно шити брюки не з парусини, а з дешевшої синьої саржі, яку привозили з французького міста Німи. Так виникла назва «деним», що в перекладі з французького означає «з Німа».

Згодом в Страусса з'явився компаньйон на ім'я Джейкоб Девіс - винахідник знаменитих металевих заклепок. Разом вони стали з ентузіазмом розвивати імперію Levi Strauss & Co, одного дня рішуче перейменовану в Levis.

Кажуть, в джинсів три батьківщини. Перша - Америка, друга, - Франція, а третя - Італія. Пакунки з денимом в США везли з порту Генуя, і клеймо на величезних упаковках працівники компанії Страусса і Девіса читали на місцевий лад: замість «Genoese» вони виголошували «Jeans». Самому Страуссу це слівце абсолютно не подобалося.

Джинсові метаморфози

Друге народження концепція джинсового одягу пережила в XX столітті: з денима почали шити буквально все і для всіх. Такі світові бренди, як Ralph Lauren, Wrangler, Lee, Mustang, Pepe Jeans, Blue Bell, Dallas і інші джинсові «профі» почали шити з універсальної тканини все підряд: брюки, комбінезони, куртки, жилети, спідниці, плаття, сарафани, сорочки, піджаки, головні убори і так далі. З'явилося текстильне взуття з денима, та і сам він зазнав значних змін. Колір індиго перестав бути визначальним, його потіснили найнеймовірніші відтінки: від сліпучих і «кислотних» до ніжних і пастельних. Окрему сторінку в історії джинсового одягу слід було б присвятити хіту дев'яностих - «вареному» дениму.

Авторитетні кутюрье неодноразово змагалися в умінні робити з демократичної джинсовки речі класу «люкс». Високими цінами завжди відрізнявся джинсовий одяг з колекцій Dolce & Gabbana і Armani. У книзі рекордів Гіннесу увічнено досягнення італійського модного будинку Gucci - рвані джинси з пір'ям, лелітками і аплікаціями, продані за 3134 долари. Але цей рекорд незабаром був побитий іншими брендами: у 2009 році Escada представила джинси, щедро розшиті кристалами Swarovski, оцінені модними експертами в десять тисяч доларів. Але останнє слово було все-таки за першопроходцем джинсового «жанру»: компанія Levis придбала на аукціоні e-Bay брюки власного виробництва, зшиті у вісімдесяті роки XIX століття. Вони не відрізнялися жодним зовнішніми вишукуваннями, проте, їх остаточна вартість склала більше сорока шести з половиною тисяч доларів.

Відчуття стилю

Як би імениті кутюрье не прагнули перетворити джинсовий одяг на оплот гламуру, не варто забувати про те, що історично він виник як одяг для робітників. Якщо вбрання з денима відповідають критеріям практичності і зручності, то це ще не означає, що з тим же успіхом вони можуть відповідати критеріям естетики. Вечірні плаття з джинсовки, що переливаються стразами, - це вже явний перебір. Так само, напевно, можна було б звичайний «запорожець» прикрасити і видавати його за супермашину.

Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011
Джинсовий одяг 2011

Не дивлячись на те, що джинсовий одяг універсальний і відмінно поєднується з речами з різних матеріалів, знавці стилю не рекомендують робити з нього фетиш. Привабливо і стильно виглядає лише та людина, яка кожного разу знаходить для свого образу що-небудь несподіване. А деним день за днем, хай і в різних варіаціях - досить нудна концепція. Тут вже потрібно говорити не про стиль, а про діагноз. @md

Як вибрати та носити джинсову спідницю : відео

Як підібрати та носити джинсовий одяг: відео

Додати коментар/відобразити коментарі