Катрін Деньов - під парасолькою YSL

Катрін Денев
Катрін Денев
Катрін Денев
Катрін Денев
Катрін Денев

Катрін Денев
Катрін Денев

Майже вся блискуча кар'єра французької актриси Катрін Деньов (Catherine Deneuve) нерозривно пов'язана з модою і одним з її головних творців - паризьким модельєром Івом Сіна Лораном (Yves Saint Laurent). Головна і найулюбленіша муза французького кутюрье вперше наділа створене ним плаття в 1967 році на зйомках фільму "Денна красуня" і з тих пір не розлучалася з його творіннями аж до смерті дизайнера в червні минулого року.

Катрін Денев народилася 22 жовтня 1943 року в Парижі в сім'ї акторів. Свою першу роль в кіно вона зіграла у віці 13 років в Роже Вадима (Rogere Vadim) у фільмі "Гімназистки", після чого підробляла фотомоделю і налагоджувала зв'язки в артистичному середовищі. Її акторський прорив стався в 1964 році у фільмі-мюзиклі "Шербурські парасольки", де Деньов зіграла легковагу і романтичну продавщицю парасольок Женевьєву, яка волею долі опинилася в драматичному любовному трикутнику. Через рік Катрін запросили зніматися два відомі європейські режисери - Роман Поланські (Roman Polanski) у фільмі "Відраза" і Луіс Бунюель (Luis Bunuel) у фільмі "Денна красуня", незадовго до зйомок якого актриса познайомилася з Сіна Лораном.

"Ми познайомилися в 1965 році. Пам'ятаю, я прийшла в студію до Сіна-Лорана з вирваною з журналу Elle сторінкою, на якій було зображене одна з суконь його торішньої колекції. В мене намічався візит до англійської Королеви, і я вибрала для себе саме цю сукню - довгу, з білого крепу з червоною вишивкою, яку я ніколи не забуду. Всі були здивовані, що я захотіла сукню з попередньої колекції", - згадувала Деньов момент їх зустрічі в інтерв'ю журналу Paris Match в 1991 році.

Після цієї зустрічі актриси і модельєра стали відбуватися все частіше і частіше. Рік потому він вперше створив спеціально для неї цілу колекцію сценічних вбрань для фільму "Денна красуня" який став володареми "Золотого лева" на Венеціанському кінофестивалі. У романтичній драмі Катрін Денев грає домогосподарку Северіну Серізі, яка раптово вирішає змінити своє життя, ставши повією. Продовжуючи виконувати обов'язки вірної дружини вечорами і вночі, вдень вона перевтілюється і виконує будь-які бажання своїх клієнтів, отримавши ім'я "Денна красуня". Фільм наробив багато галасу, отримавши назву "Еротичного шедевра" і ще більше прославив Катрін Деньов. Ну а прекрасні костюми, створені тоді 29-річним Сіна-Лораном, після прем'єри картини породили окрему моду на мережива, бюстьє і плаття-комбінації. Після закінчення зйомок актриса дуже влучно охарактеризувала стиль Сіна-Лорана. "Він створює одяг для жінок, ведучих подвійне життя. Його денні вбрання допомагають жінкам увійти до світу, повного непізнаного. Проте, для вечора він робить її спокусливою і найбажанішою в колі знайомих та друзів".

Тандем Денев-Сін-Лоран подарував світу нетлінний образ класичного елегантного парижанина з Рів Гош - щільно застебнута на всі гудзики, вишукана, і елегантна, вона консервативна у виборі кольору, віддає перевагу класичним жакетам, спідницям-міді, у неї завжди бездоганна укладка. Підкреслено стримана, Деньов стала ідеальною моделлю для великого кутюрье, який уникав однозначності і банальності - в його інтерпретації навіть класичні блузи виглядали революційно за рахунок прозорої тканини і пропозиції носити їх на голе тіло, а знамениті жіночі смокінги свого часу буквально перевернули свідомість громадськості. Актриса підігравала дизайнерові - за зовнішньою холодністю і стриманістю таїлася маса протиріч. Ця подвійна натура, підкреслена Сіна-Лораном, позначила новий типаж "прихованого еротизму", який до цих пір асоціюється з ім'ям Катрін Денев.

Професійна співпраця модельєра і актриси стала заставою міцної дружби - після зйомок Катрін Денев практично скрізь з'являлася у нових творіннях Сіна-Лорана, відвідувала його дефіле і допомагала йому рекламувати свої дизайни. Вона ж згодом наполягла на гардеробі Yves Saint Laurent для багатьох своїх робіт в кіно - наприклад, у фільмах "Капітуляція" (1968), "Сирена "Міссісіпі" (1969), "Ліза" (1972), "Шпик" (1972) і "Голод" (1983) її героїні носили вбрання, зшите французьким кутюрье. Дружба з Івом Сіна-Лораном занурила Катрін у світ моди і стилю. Надихаючись роботою модельєра, вона сама почала практикуватися в дизайні. У 1986 році Денев представила світу свій фірмовий парфум, "Deneuve", після чого світ побачив невеликі авторські колекції окулярів, взуття, ювелірних прикрас і навіть вітальних листівок.

На початку 1970-х років Катрін Деньов стала обличчям іконічних духів Chanel No. 5 - її обличчя стали взнавати у всіх куточках світу, а американські журналісти, зачаровані її шармом, привласнили їй титул найелегантнішої жінки світу. З 1985 по 1989 рік з неї малювали портрет Маріани, національного символу Франції, а в 1992 році Катрін Деньов вперше погодилася офіційно виступати від імені будинку Yves Saint Laurent, позуючи на рекламних плакатах косметичної лінії.

Вона і дійсно не зраджувала платтям Yves Saint Laurent ні з якими іншими. Не дивлячись на бурхливий розвиток французької моди в другій половині XX століття і велику кількість прекрасних дизайнів, вона залишається вірна улюбленому дизайнерові і до цього дня. Аж до самої смерті Сіна-Лорана Катрін Денев замовляла у нього костюми для офіційних і урочистих заходів, не сильно користуючись своїм привілейованим положенням.

"Спеціально для мене він зшив за свою кар'єру не більше пари десятків платтів, - поділилася вона з Paris Match в 1995 році. - Це були гучні приводи - церемонія "Сезар" або кінофестиваль у Каннах. У останній час я просто вибирала з того, що він представляв на подіумі в колекціях пре-а-порте і haute couture. Інколи я просила змінити колір того або іншого плаття на той, який був більш відповідним для блондинки, але не більш того. Мене ніхто жодного разу в житті не примушував надівати плаття від Yves Saint Laurent. Бажання бути в його вбраннях народжувалося у мене самої і приносить мені задоволення до цих пір".

Сьогодні Катрін Деньов продовжує вести світський спосіб життя і не забуває про моду. В кінці 2007 року вона стала обличчям нової рекламної кампанії Louis Vuitton разом з Михайлом Горбачевим і Френсисом Фордом Копполо (Francis Ford Coppola), а також представила свою фірмову колекцію косметики для популярного світового бренду M.A.C Cosmetics.

Вона, за традицією, продовжує відвідувати дефіле Yves Saint Laurent на Паризькому Тижні моди, признаючись, що бачить в творіннях молодого креативного директора Стефано Пілаті (Stefano Pilati) віддзеркалення духу свого найближчого друга, і дуже задоволена, що його спадщина продовжує жити і радувати світ моди. @md

По зовнішнім джерелам.

Додати коментар/відобразити коментарі