Покупка в інтернет-магазині: підводні камені

Покупка в інтернет-магазиніБагато жителів великих міст давно і комфортно здійснюють покупки за допомогою інтернет-магазинів. Переваг в такої форми торгівлі безліч: сидячи в зручному домашньому кріслі, у будь-який час доби бродити по просторах усесвітньої мережі і вибирати потрібну покупку, намагаючись заощадити. Проте і недоліків в цього виду обслуговування теж немало. Знаючи «підводні камені» інтернет-торгівлі, можна зберегти не лише час, але і нерви, і гроші.

Вибір товару

Правильно вибрати товар в інтернет-магазині - половина успіху справи. На що звернути увагу? Як правило, на «прилавках» таких торгівельних точок кожна картинка забезпечена детальним описом: технічні характеристики, склад сировини і матеріалів, комплектуючі, колір, розмір і ріст, роздрібна ціна і вартість доставки. При виборі товару потрібно бути гранично уважними, оскільки одна неврахована деталь може перекреслити всю радість від придбання нової речі.

У кожного продавця на сайті магазина легко знайти такий напис: «Продавець не несе відповідальності в разі неправильного вибору покупцем характеристик або модифікації товару». Аби обійти цей «підводний камінь», слід строго дотримуватися грамотного вибору товару, уважно вивчаючи всі його споживчі властивості. Якщо якихось даних по вибраному товару недостатньо, можна письмово звернутися до продавця за роз'ясненнями.

Варто звернути увагу на той факт, що ціни на один і той же товар значно різняться в різних інтернет-магазинах навіть одного і того ж міста. Тому потрібно заздалегідь зробити моніторинг товарів і цін в різних магазинах мережі, вибираючи найоптимальніший.

Оформлення покупки

Ще одна небезпека підстерігає в надрах інтернет-торгівлі: неправильне оформлення покупки. Перше правило при оформленні товару: уважний пошук свого міста і тарифу вартості доставки. Часто транспортні витрати перевищують ціну вибраного товару.При оформленні покупки потрібно точно заповнювати адресні дані, інакше ні дзвінка, ні доставки можна не дочекатися.

Віртуальна реальність: ні смаку, ні запаху

Покупка в інтернет-магазиніЩе один істотний мінус в будь-якого віртуального товару - його не можна понюхати та помацати. Світова торгівельна практика з успіхом використовує «пастки» для покупців: їм дають можливість спробувати вибрану річ до її придбання. Тест-драйв на автомобілях, примірка одягу і взуття, роздача безкоштовних зразків - всі ці маркетингові фішки допомагають краще взнати продукт до його покупки. У інтернеті нічого не спробуєш і не помацаєш, це величезний недолік.

Фахівці радять знайти такий товар в місцевій торгівельній точці і записати точний артикул вподобаної речі, лише потім шукати його аналог в мережі інтернет. Не завжди таке можливе, проте спробувати обійти цей «підводний камінь» слідує: всяке буває.

Оплата товару

Шахраїв в мережі, як і в реальному житті, багато, тому краще всього вибирати спосіб оплати за фактом доставки і готівкою кур'єрові. Підводний камінь в цьому випадку такий: у кур'єра ніколи не буває здачі. Тому потрібно приготувати потрібну суму під розрахунок. Хоча, строго кажучи, покупець в магазині ніколи не замислюється над цим питанням - здачу йому продавець видати зобов'язаний в повному об'ємі.

При передоплаті, що найчастіше практикують столичні магазини при відправці товару в регіони, варто уважно вивчити торгівельну практику інтернет-продавця, його історію на ринку продажів, почитати відгуки клієнтів. Хоча і при цьому ніхто не гарантує, що покупець не зустріне чергового шахрая.

Неприємні несподіванки

Досить часто не збігається час доставки з обумовленим заздалегідь. Обійти цей «підводний камінь» важко, оскільки пробки на дорогах, нерозторопність персоналу найчастіше роблять клієнта заручником ситуації. До цього потрібно бути готовим, не плануючи в день доставки жодних серйозних зустрічей і справ.

Труднощі з пред'явленнями претензій можуть виникнути з перших же хвилин спілкування. Формат магазина не передбачає ні візуального, ніякого іншого контакту з продавцем. Єдина людина, яку бачить клієнт - кур'єр, в якого зовсім інші завдання і обов'язки. Єдиний вихід - складати грамотну заяву з претензією у разі потреби, відправляти на адресу продавця, набратися терпіння і чекати відповіді.

Перевірка зовнішнього вигляду і комплектуючих при кур'єрові - єдина можливість визначити відповідність вибору і покупки. Найчастіше кур'єр не володіє навиками технічної перевірки складної техніки і не зможе професійно і грамотно провести підключення і тест.

Щодо закону

Покупка в інтернеті - дистанційний спосіб продажу. У статті «Про захист прав споживачів» сказано, що продавець повинен надати споживачеві інформацію про основні споживчі властивості товару: про місце його виготовлення, адресу (місці знаходження) продавця, повне фірмове найменування продавця (виготівника), Покупка в інтернет-магазиніціну і про умови придбання товару; про час доставки, термін служби, термін придатності і гарантійний термін, про порядок оплати товару. Вказується термін, протягом якого діє пропозиція про висновок договору.

Споживач має право відмовитися від товару у будь-який час до його передачі. Після покупки - протягом семи днів, але самостійно відшкодувати витрати по доставці. Якщо споживача не повідомили про приховані дефекти у письмовій формі у момент доставки кур'єром, він має право відмовитися від товару протягом трьох місяців з моменту передачі товару. Повернення товару можливе, якщо був збережений його товарний вигляд і споживчі властивості, документ, підтверджуючий факт і умови покупки. Тому всі чеки, паспорти і сертифікати потрібно зберігати протягом цього терміну.

Покупка в інтернет-магазині - зручна сучасна форма придбання потрібних товарів і послуг. Проте без умілого лоцмана, що грамотно обходить «підводні камені», можна втратити кораблі під назвою «Гроші», «Нерви» і «Час».

Додати коментар/відобразити коментарі