Японська мода або як країна самураїв захопила Захід

Японська мода
Японська мода
Японська мода

Східна стилістика усе більш владно захоплює позиції на світовому модному ринку, не залишаючи сумнівів в своєму серйозному впливі на всю західну культуру. Японська культура завоювала Європу ще в кінці XIX століття, коли екзотичні вбрання і розкішні узори, що створюються в країні самураїв, стали надбанням західної цивілізації.

Сам хрещений батько стилю "від кутюр" Чарльз Фредерік Ворт пропонував своїм ясновельможним клієнткам вишукані халати і прекрасні плаття, стилізовані під вбрання японських гейш. Величезний успіх опери Пуччині "Мадам Батерфляй" сприяв зростанню інтересу європейської публіки до загадкової культури Японії і, як наслідок, до взаємопроникнення двох настільки різних модних концепцій Сходу і Заходу. Преса навіть звинувачувала індустрію Високої Моди, яка, нібито, переймаючи традиції японців, спотворює фігуру жінки, роблить талію настільки тонкою, що в ній абсолютно неможливо нормально рухатися і навіть дихати.

Початок нового століття ознаменувався інтересом західноєвропейських модельєрів до японського кімоно. Простота, вільна драпіровка, м'які "дихаючі" матеріали робили кімоно одним з найрозкішніших і екзотичних предметів в гардеробі будь-якої модниці. Паралельно розвивалися і нові напрями в мистецтві (кубізм і футуризм), які також вносили свою частку до зміни форми жіночого тіла. У колекції будь-якого значимого дизайнера того часу, починаючи від Поля Пуаре і закінчуючи великою Коко Шанель, ми знайдемо зразки типово японського стилю.

Проте, лише на початку 80-х років ХХ століття японська мода заявила про себе на повний голос. Це були вже не окремі екзотичні вкраплення, а потужний самостійний стилістичний напрям, що очолювався дизайнерами японського походження, які вважали за краще виставляти свої колекції в Парижі. Найвідоміші представники "японської модної хвилі": Кензо (завоював популярність ще в 70-х роках), Ханає Морі, Іссєї Міяки, Реї Кавакубо і Йодзі Ямамото.

Асиметричність, простота, деяка усунутість від порядком обридлого модного мейнстриму, екзотичність укупі з приголомшливою практичністю і прекрасною якістю - ось що визначило величезну популярність творінь японських майстрів у західного споживача. Проте одночасно ці ж якості дозволили модним журналістам приклеїти східним модельєрам ярлик эксперименталізма і авангарду, і тут же, перечачи самим собі, звинуватити їх в бездумному наслідуванні західним зразкам.

Проте на початку ХХI століття навіть найлютіші скептики не могли не визнати той величезний вплив, який японські дизайнери зробили на розвиток всієї світової модної індустрії. Не випадково показ колекції "пре-а-порте" від Йодзі Ямамото на останньому тижні Високої Моди справив на публіку набагато більше враження, ніж всі розкішні театральні вбрання від кутюр, які були продемонстровані французькими кутюрье. Вперше представивши свою колекцію "Y" в Парижі в далекому 1981 році, Йодзі заслужив на найїдкіші відгуки в модній пресі . "Його вбрання виглядають як наслідки атомного вибуху", - написали в одному з крупних журналів. Безформні силуети і чорні тони, тоді як в моді панували яскраві фарби і елегантність, виглядали безумною авантюрою і. зробили ім'я Ямамото культовим.

Настільки ж культовий статус отримала фірма з вельми багатозначною назвою "Comme des Garcons", створена Реї Кавакубо. Чорні і сірі похмурі тони, спотворення пропорцій, відсутність деяких деталей (наприклад, костюм з одним рукавом), подушки на спині і на плечах, що робили моделей горбунками, дірки в платтях, і спортивні чоботи - такою представлялася японському модельєрові жінка майбутнього.

І вона не помилилася! Саме цей стиль став пануючим в моді кінця ХХ - початки ХХI століття. Не вірите? Поглянете на молодих дівчат, що тягають за спиною ультрамодні рюкзаки - чи не нагадує це вам ті самі "горбаті" моделі? Важкі черевики (стиль мілітарі), порвані джинси і нарочита неувага до свого одягу - саме ця подоба найбільш популярна на вулицях західних міст. Сильні незалежні жінки не бажають більше виставляти напоказ свою красу, їх стиль "під хлопчика" повністю відповідає назві "Comme des Garcons", яку колись дала своєму Будинку Моди його засновниця.

Японська мода
Японська мода
Японська мода

Японська мода
Японська мода

Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода

Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода
Японська мода

Цунамі японського стилю захопило і французьких дизайнерів. І ось вже Жан-Поль Готье створює колекцію "Гейша в Луврі", надихаючись ідеями традиційного кімоно. А його вірна клієнтка Мадонна із задоволенням демонструє настільки незвичайний стиль на врученні премії Греммі. Карл Лагерфельд в своєму інтерв'ю визнає, що уважно спостерігає за творчістю Ямамото і Кавакубо, оскільки "лише вони можуть змагатися з ним". Японська мода давно вже перестала бути екзотикою і стала частиною модного мейнстриму. Чи залишилася вона при цьому національною або все-таки придбала риси загальносвітового культурного феномену? На це питання відповість лише час.

Японська вулична мода: відео

Додати коментар/відобразити коментарі